05 May 2011

ANAK SIAPA PALING HEBAT.... ofkozzz anak aku kan?

last week aku blk kg kt pahang.. adik aku kawin. Hari rabu ptg aku dh gerak. my lucky hantar then pagi khamis dia dah balik kajang, kena kerja. then jumaat dia balik semula ke pahang. biasalah nak kenduri kawin ni kerja banyak. aku balik awal pun saja nak tayang muka bukannya rajin sangat pun. hahaha

anak aku si damia plak bukan main lg. org lain nak dukung taknk lak dia. jd handbag aku lah pulak. so apa lagi, horayyyyy la aku jawabnya. takyah buat kerja. alasan je semua tu, padahal ko mmg pemalas kan. tettttttttt

so berbalik pada tajuk aku untuk entry kali ni, ceritanye camni... ada laa sorang makcik ni borak laa dengan aku.
makcik: zera anak ko berapa tahun dah umur dia?
aku: setahun 4 bulan cik
makcik: comelnya anak ko nih.anak comel macam ni bolehlah cepat-cepat tambah lagi.
aku: sambil tergolak aku pun cakap camni, abis tu cik kalau anak tak comel tak boleh tambah lagi ke?
makcik: sengihhhhh panjang... tak boleh.. tak boleh..
aku: insyaAllah cik, tahun depan yer. tapi taktau la kalu keluar nanti comel ke tak. terus blaa gi mandikan si masam aku tu.

selingan...

kadang-kadang aku muskil dgn masyarakat kita, masing2 nak berlumba sape paling hebat, anak sape paling bijak, cucu sapa paling comel, menantu sapa paling kaya. Cerita pasal nak berlumba ni bukan kat tempat aku je kot, kat tempat korang pun mesti ada kan?? Tambah2 kalau anak tu kerja bagus, gaji mahal.. kalau berbual tu mesti keluar macam2 dialog hebat  kan..

som:  anak aku kerja pangkat besar, tiap2 bulan bg aku empatbelas ratus ribu.. anak ko keje apa ek? bape banyak dia bg ko sebulan si peah oi.. 
yg si peah plak takmau kalah. 

Peah: owh anak aku kerja gaji besar jugak.. baru bulan lepas bg aku sepuluh juta buat beli gelang emas.. dia baru dapat duit apa ntah.. bulan depan nak dapat lagi tu.

maka terkulat2 laa si mak cik som sbb dgr anak org bg lg byk dari anak dia. Yang mak cik peah plak tersengih besar lah sbb anak dia hebakkk dari anak org lain. walau hakikatnya semua org tau anak cik peah belajar tak tinggi pun.. bistu camno lak boleh tiap2 bulan ko cerita benda tak logik tu.. tapi takpe kite bersangka baik ajelah.. mungkin rezeki dia murah sebab selalu tolong omak dio.

Tapi kan kita tak boleh nak salahkan mak bapak yg bersikap macam ni, maybe dia suka nak orang tau anak dia berjaya, dia pandai didik anak.. aku ok je kalau memang apa yang kau cerita tu logik dan apa yang ko cerita tu memang betul. Tapi yg aku rasa nak tergelak tu sebab  cerita ko tu berlebih sangat laa derr.

Ada lak yang jenis sosek sosek cerita pasal anak orang. sekali terkena kat batang idung sendiri, terus terdiam tak kata apa. Nauzubillah kalau boleh taknak la bersikap macam tu. takutnye, tambah2 aku ada anak perempuan. orang selalu cakap jaga lembu sekandang lagi senang dari jaga anak perempuan  sorang. Isk3 Nauzubillah!!!
si masam.. baju agak seksi,




waktu dlm masjid..
si masam aku: ma.. ma nak pekk.. 
aku: pekk???? owh spek mata rupanye.. ingatkan pek apa td.. ahaksss.. 

P/S; nanti aku story pasal weeding adik aku di entry yang lain..

5 comments:

  1. hehehehe.. meraikan kegembiraan. kenalah berwajah baru.. hikhikhikkk

    ReplyDelete
  2. happy laa kawasan ni dh aman.. ;)

    ReplyDelete
  3. oh...ingt kan damia nak dapat adik..kata nak saing ngan aku......hehehehehhehe

    ReplyDelete

Komen le lagi yer..

syma beauty skincare murah